اخبار کوهستان

اینجا هیچ کس زیر بار مسئولیت هایش نمی رود

کوه نامه: بانوی اول آسیا در رشته سرعت  از ناملایمات می گوید. فرناز اسماعیل زاده  نفر اول رشته ی سرعت در سنگ نوردی قهرمانی آسیا و دارای عناوین متعدد قهرمانی در کشور از مشکلات ورزش بانوان و کاستی ها شکوه می کند. وی می نویسد:

از روزی که از مسابقه باکو برگشتم، برای شرکت در مسابقه جهانی بعدی هر روز و هر روز پیگیر اسپانسر هستم. ازملاقات های حضوری درشهرداری ، شوراها ، استانداری و وزارت ورزش گرفته تا تماس های تلفنی و ایمیل زدن صبح و شب به کمپانی ها و شرکت های داخلی و خارجی!
هیچ نهادی حاضر به حمایت از ورزشکاران تیم ملی نیست و هزینه شرکت در تورنمنت های جهانی را باید ازجیب بپردازیم؛ لا به لای اینهمه هزینه های کلان دولتی و غیر... دولتی جایی برای حمایت از ورزش نیست ! و ورزش بانوان که جای خود دارد... هیچ منبعی از ما حمایت نمی کند و اگر تنها دختر تیم برای شرکت در یک مسابقه جهانی باشی علاوه بر تامین هزینه خودت،باید هزینه همراهی یک سرپرست خانم را هم پرداخت کنی !!!
امروز به خودم آمدم و دیدم تمام انرژی و تمرکزم رفته روی مشکلاتم، هر روز تایم تمرینم گرفته میشه برای دویدن ها و رایزنی های بی سرانجام... تصمیم گرفتم روی بهبود رکوردم کارکنم،بعد ... اما این کار نیاز به یک برنامه ریزی اصولی و هدف گذاری داره و با اینکه تنها 12 روز تا مسابقه بعدی در کشور چین باقی مانده هنوز بلاتکلیفم و مشخص نیست که هزینه شرکت در کدام مسابقه را میتوانم تامین کنم و تا کی میتوان به تنهایی و بدون هیچ حمایتی این هزینه ها را تقبل کرد برای به سرانجام رساندن سالها زحمت و افتخار آفرینی برای کشور.
از طرفی تایم تمرین روی همین دیواره غیر استاندارد را هم به من نمیدهند ، اجازه تمرین با آقایان را ندارم و نبود حریف تمرینی مانع پیشرفت بیشترم می شود. امروز برای یک ساعت تمرین ، از مستخدم سالن خواهش می کردم که در را برای من باز کند و او اجازه تمرین نمی داد. او هم دیگر عاصی شده از تمرینات هر روزه ما و شاید بزرگترین مشکل این است که اینجا هیچ کس زیر بار مسئولیت هایش نمی رود.
 
منبع: صفحه فیس بوک فرناز اسماعیل زاده

Related Articles

انتصاب در فدراسیون کوهنوردی

کافه کوه بهمن ماه

دیدگاه

گفتگوها