اخبار کوهستان

کودک آزاری از نوع کوهنوردی: گدایی لایک و کامنت اینستاگرامی به قیمت جان دو کودک خردسال!

روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت. ظاهرا دو کودک 6 و 8 ساله به همراه والدین خود  و دو بچه گربه جهت صعود بام ایران عازم  قله دماوند شده اند . به گفته شاهدان این خانواده سه روز در ارتفاع 4200 بارگاه سوم دماوند بوده اند و دیروز اعلام شد که کودک 6 ساله دچار ادم مغزی شده است.

 

 

فاجعه اینجاست که ویدئویی که قبل از صعود در صفحه اینستاگرام این دو کودک منتشر شده آنها را در حال آنباکسینگ یک جعبه حاوی تعداد زیادی کپسول اکسیژن نشان می دهد. ظاهرا والدین این دو کودک از خطرات حضور فرزندان خود در ارتفاع کاملا مطلع بوده اند و کاملا آگاهانه دست به این اقدام خطرناک زده اند! اما ظاهرا جمع آوری لایک و کامنت و فالوئر برای والدین این دو کودک مهمتر از جان فرزندانشان بوده است و عطش ثبت رکورد کم سن و سال ترین صعودکنندگان دماوند باعث شده است والدین این دو کودک چشم خود را بر روی خطرات این صعود ببندند!

در حین صعود نیز این خانواده دیداری با پزشک یکی از تیم های کوهنوردی حاضر در منطقه داشته اند و متاسفانه تلاشهای این پزشک نیز برای آگاه ساختن والدین نسبت به خطرات حضور این دو کودک در ارتفاع بالای 4000 متر بی نتیجه بوده است و ایشان همچنان اصرار به ادامه صعود داشته اند.

در مورد خطرات حضور کودکان در ارتفاع فراوان سخن گفته شده است. حضور کودکان کمتر از 8 سال در ارتفاع بیشتر از 2800 تا3000 متر و برای مدت زمان بیش از 6 تا 8 ساعت از نظر پزشکی منع شده است. بردن کودکان به ارتفاع و در معرض خطر ارتفاع زدگی قرار دادن آنها به هیچ عنوان کار درست و ایمنی نیست و عواقب جدی و خطرناکی مانند آسیب به مغز، قلب و ریه کودک را به همراه خواهد داشت. زیرا سیستم های دفاعی بدن کودکان به اندازه کافی و مانند بزرگسالان تکامل یافته نیست . در صورت بروز بیماری های ارتفاع درمان نیز بسیار دشوار است.

سوال اینجاست :

  • آیا قله دماوند و ارتفاع 5600 متر تفرجگاه شهری است که حضور  کودک خردسال 6 و 8 ساله و حیوانات خانگی (دو بچه گربه 20 روزه ) در آن محلی از اعراب داشته باشد؟
  • چرا باید دوکودک بیگناه قربانی زیاده خواهی های والدین خود شوند؟
  • عطش والدین این دو کودک در جذب مخاطب و شوآف در فضای اینستاگرام تا کجا ادامه خواهد داشت؟

 

به یاد داشته باشیم:

سلامت کودکان از هر چیز مهمتر است...

 

Related Articles

انتصاب در فدراسیون کوهنوردی

کافه کوه بهمن ماه

دیدگاه

گفتگوها